Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

torsdag 2. september 2010

Anledning til refleksjon.

Det har vært en del aktiviteter den seneste tiden og ikke full mulighet til å hente meg inn. Derfor er jeg nå sliten og har vondt i halsen.
Nå har allt det jeg måtte gjøre lagt seg og jeg har en god mulighet til bare å slappe av. Det er deilig å sitte å reflektere kring det som er, la tankene flyte som en båt. Det er når jeg har tid og rom for det som jeg best ladder opp mine batterier.
Det å gi seg tid å rom for å bare være er så viktig for kropp og sjel. Det er da vi finner tilbaks til oss selv og er i fase med oss selv.
Vi puster annerledes. Det blir en bedre gjennomstrømning i kroppen, og da har vi det best. Kroppen får en anledning til "rydd, rens, bygg opp og å komme i balanse". Det blir det ikke like gode muligheter når vi hele tiden er i farten.
For et par uker siden var min søster her på besøk. En fin soldag kjørte vi ut til Domkirkeodden og satte oss på en pledd på stranden. Domkirkeodden er en fin og avslappnende plass, dit mange søker seg for en stunds rekreasjon. Det er så vakkert og rofylt der. Det kom en katt til oss som holdt oss med selskap. Han økte vår rofølelse med mange prosent!

2 kommentarer:

  1. Där ute på udden, vid vattnet, hade vi det bra. Sådan tur med vädret och så lugnt. Kan inte bli bättre!
    Krya på dig!
    Kram,
    Syrran

    SvarSlett
  2. Ja det var verkligen en fin stund.
    Det førtjænade vi!
    Take care!
    Kram, syrran den ældre.

    SvarSlett