Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

tirsdag 31. mai 2011

Kalle på Spången

Det regner ute og jeg ser på gamle feriebilder. For snart 3 år  siden spiste vi god mat på Spången gæstgiveregård utenfør Ljungbyhed i Skåne. Det var her som den skånske skuespilleren Edvard Persson, filmet filmen "Kalle på Spången".
Du kan lese mere om Spången her: http://www.spangen.se/
Den her fine gamle bilden har jeg tatt fra Spångens hjemmeside. Jeg har selv en bild fra bygningen, men min mann er på den og han ønsker ikke å være på internet. Derfor får de bli nostalgi. Se på de fine gamle bilene! Motorsykkelen er også flott. Huset er seg likt også idag.

Jeg valgte å spise Äggakaka med knaperstekt fläsk och lingon. Veldig god skånsk gammel matrett.
Inne i huset er det også en nostalgireise å se de gamle ting som de har bevart.
Spången har en rolig atmosfære og ligger i en vakker miljø.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar