Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

torsdag 24. mai 2012

Hard disiplin

Vi har fått lyse dager og høysommervarme, og det er den beste tid på året for meg. Helvetesilden er på veg å gå over og det er tid for å prøve om jeg kan klare å være mere aktiv. Det gjorde jeg for et par dager siden da jeg rydde vekk pynt og bilder på veggene i alle rom. Vi leide en firma som hjalp oss med husvask. Jeg har vært støl og veldig sliten etterpå, men har kunnet hvile på terassen samtidlig som leiligheten ble ren. Det er en fristelse å gjøre mer, men det er viktig å restituere seg først. Det er her disiplinen kommer inn, men det er lettere å holde på disiplinen når det er varmt og godt på terassen, fuglene synger og hagen forandrer farge.
Det er så lett å holde seg til mindfulness i det her været. ( I hvert fall når jeg ikke har migrene.)
Det har ikke blitt så mye blogging på den senere tiden. Diskusjoner tar energi, selv om det er engasjerende. Da er det godt å fokusere på en god bok for å hvile og å lære nye ting. Akkurat nå leser jeg Jan Guillous seneste bok "Brobyggerne". Her får jeg lære meg om norsk historie, og det er alltid hyggelig. Den begynner med at 3 gutter fra en øy utenfor Bergen, mister sin far ute på havet. Da må guttene flytte til Bergen for å arbeide, og å sende penger hejm til mor. Men livet har noe spennende i beredskap for dem.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar