Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

søndag 26. september 2010

Å spille på lag med den ubevisste nivåen.

"Har du et problem du ikke finner svar på, kan du stille deg opp mot øst og tenke på det, så vil svaret komme til deg. Hva er det som faktiskt skjer?


Sinnet har to nivåer. Det ene er den bevisste forståelse, og rett under den ligger det ubevisste.

Det ubevisste lagrer hver bit av kunnskap du har mottatt fra du ble født, og det leverer løsninger på problemene til din ubevisste forståelse.

Så det du egentlig gjør ved å vende deg mot øst, er å utnytte den ubevisste kunnskapen slik at du kan få vite hvorhen du skal ta neste skritt." (Bear Hearts livsvisdom, s. 106)

Jeg har i flere å brukt en liknende metod. Jeg stiller et spørsmål til meg selv, siden slipper jeg taket om det. Jeg gjør da andre ting og arbeider ofte med hendene og gjør praktiske ting. Da slapper jeg av og den ubevisste nivåen får arbeide for seg selv. (Når vi grubler på et problem, låser vi oss.) Helt plutselig kommer et svar, ofte et bra svar. Det bevisste arbeidsminnet har en begrenset kapasitet. Det har ikke det ubevisste sinnet i kroppen. Derfor blir beslutningsunderlaget mye større.

Og man kjør ikke fast på samme sted.

Det ubevisste påvirker oss mye mer enn vi aner. Derfor trenger i å være mer bevisst over hvordan vi lever, og hva som mates inn i dette system.

Derfor er det bra med positive affirmationer. Hva de skal inneholde, det bestemmer du selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar