Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

mandag 27. september 2010

Begynte dagen med et smil!



Jeg har begynt dagen med et morsomt avsnitt av tv-serien "Huset fullt". I steden for å lytte på morgen nyhetene gjorde jeg valget å begynne dagen med et smil! :) Det blir forskjell på energinivåen og humøret når man velger å trigge gode følelser i kroppen. Jeg var så heldig at jeg fant den første sesongen av tv-serien på salg, for 25 kroner. Jeg mener at det er viktig å gjøre bevisste valg, for hvordan man legger sin energi. Framfor alt ønsker jeg å begynne og å avslutte dagen med noe lettsomt som lokker frem smilet. Det gir en følelse av velvære og bedre avslappning. Det er ekstra viktig å tenke på det her når man ikke er frisk.
Jeg velger også å trene litt yoga. Allerede etter 10-15 minutter føler jeg meg mykere i kroppen.
Maten er jeg forsiktig med da jeg føler at det påvirker energinivået betydelig.
Det svekkete sollyset kjenner jeg allerede av. Derfor går jeg ut i solen så fort den viser seg der ute.
Planerer også å korte ned vinteren litt gjennom å reise til solen, når det er enda mørkere dager.

Hver og en av oss må finne ut hva som virker for akkurat meg og deg. Vi er forskjellig skrudd sammen og må søke etter våre egne løsninger.

Min forhåpning er at når jeg skriver om mine erfaringer kan det kanskje sette fart på dine tanker om hva som virker for deg. Jeg synes det er flott med bloggerne om at vi kan inspirerere hverandre til å finne oss selv på en ny måte.

Det kan gi oss en stimulanse til å styrke oss selv og å finne vår egen indre kraft.
Det er næmlig det som jeg har funnit når jeg har hatt problemer med utmattelse i flere år. Kroppen kan være svekket mens sjelen er starkere. Naturligvis har jeg mine dager også, men mitt agerende søker seg likevel videre mot det konstruktive. Jeg har blitt tvungen til å ta kontakt med min tålmodighet og forsoning av livet.
Når jeg har tunge dager, så er det noe jeg også har forsonet meg med.
Den sorgen jeg opplever over er også en forsoningsprocess.
Det var en tøff periode når jeg ble sykemeldt for 5 år siden. Det var en av mine største livskriser og sorgen var stor. Men når man arbeider seg gjennom det så går man inn i nye faser i sin reise i livet.

Det er viktig å skape seg nye gode minner i den situasjon man er i her og nå. Derfor er det viktig å gjøre ting som får en å le. Hver kveld før jeg sovner går jeg gjennom ting i min hverdag som jeg er glad over.
For meg har det vært viktig å ta vare på det som jeg har, for ting kan faktisk bli enda vondere.

Det fungerer dårlig å skyve ting under teppet. Det handler mer om å gjøre en livets varetelling (inventering), og å se hvordan man kan økonomisere sitt liv. Hvor skal jeg kunne gjøre noe konstruktivt av det her.
For å klare det her trenger vi hvilesoner, der vi henter nye krefter og å hviler fra stress og overbelastning.
Det er ikke enkelt og naturligvis snubler vi. Det er ok! Vi er først og fremst mennesker med menneskers problemer og dette er livet.

Jeg har invitert inn min egen indre fantasifulle 4 åring, derfor at hun var en fantasifull og morosom liten jente. Med god fantasi kan jeg finne nye løsninger og å ha det kjempegøy! :)

Ønsker deg som leser det her om at du får en morosom dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar