Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

fredag 17. september 2010

Hvor mye gir du et barn omtanke?

Hvor mye gir du deg selv omtanke? Ja visst trenger vi like mye kjærlighet når vi er voksne, men hvor mye indre rom gir vi den? Jeg blir mer og mer bevisst det for hvert år som går. Et annet ord for bevissthet er medvitende. Når en ting er med i vitendet gir det en mulighet til å reflektere rundt det. Men da må vi ha tid til å stoppe opp og å kjenne etter hvordan vi har det. Når vi surfer frem i turbo fart i livet er det ikke mye vi rekker å se. Og hvordan kan man gi seg selv nok omtanke hvis vi ikke selv vet hvordan vi har det?


Når jeg sto opp i morges følte jeg meg sliten. Har vært passe aktiv de siste dagene, og nå trenger jer tid til å hente meg inn igjen. Det tanken som kom til meg når kom opp var: Det er min dag idag! Nå skulle jeg bare være for meg selv å gjøre det som jeg hadde lyst til. Jeg leste en del ukeblad i hammocken og det var deiligt avslappende. Da kom jeg også over noen artikler som fikk meg å reflektere, så derfor har det også blitt en dag i stille refleksjon. Jeg har ikke grublet, men tankene mine har flytet frem som båten på et stille vann…

Det er mye enklere å gi seg selv omtanke og det som man trenger når man lever et rolig liv. Da finner man hele tiden nye sider og sammenhenger hos seg selv. Det er en prosess som vi fortsetter med hele livet. Vet man alt om seg selv og opplever seg selv som fullærd, da tror jeg livet blir kjedelig. Hvordan blir livet da?
 
Ta vare på deg selv og gi deg den omtanke som du har så godt av og som du trenger! Hvis jeg tørr det og du også tørr, da kanskje flere enn vi også tørr å ta bedre vare på seg selv! Har du smilt til deg selv i speilet idag? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar