Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

onsdag 1. september 2010

Hvor tok sommeren vegen?

Det er ikke lenge siden vi ventet på våren, og snøen kom igjen og igjen. Det ble aldri noen riktig sommer, selv om vi har hatt noen fine dager. Nå er vi i september, og kveldene blir mørkere og mørkere.

Jeg sto opp tidlig idag. Tidlig for meg, kanskje ikke for deg som leser. Når man har utmattelsessyndrom er søvnekvaliteten ikke alltid den beste. Ved 4 tiden var jeg våken en stund og da ble det litt tidlig når mobilen begynte å gi lyd fra seg klokken 7.00. Jeg hadde time hos legen idag, så det var bare å stå opp.

Opp kom jeg og i tid kom jeg til legekontoret med et 4-sidig langt brev. Jeg har en tid til NAV om noen uker og da vil de ha en lege erklæring fra min lege, der han forklarer hvorfor jeg måtte slutte med arbeidsutprøvingen og hvordan min helse er idag.

Derfor har jeg suttet ved min pc og prøvd å beskrive hvordan jeg har det, og hva jeg ønsker og hvorfor.
Det er bra å sette seg ned å bevisstgjøre hva jeg klarer av, begrensninger, og hvilke symptomer jeg har.

Til hverdags fokuserer jeg helst på det som jeg klarer av, men når jeg skal tenke fremover og hva som jeg klarer av, er det viktig å ta en bevisst kompass retning.

Jeg har fått en ny time før jeg skal på NAV igjen. Da får vi begge tid å tenke. Når man har utmattelsessyndrom, eller ME, som man oftest sier i Norge, får man være mye forsiktig. Livskvalitet og energi kan raskt reduseres. Hele livet bergrenses.

Det kjenns bra å ha skrevet ned og systematisert sine tanker. Nå får jeg slappe av å fortsette å ta vare på meg selv, mens legen min tenker. Kommer jeg på mer skriver jeg bare et brev til. Man har så liten tid hos legen. Derfor har brevskriving blitt min løsning. Da får jeg tid til å virkelig reflektere!

Etter legebesøket var jeg hjemme igjen ved 10 tiden. Jeg plukket i orden her inne, og kastet noen visne blomster der ute. Da var det sol og varmt nok til å sitte ute med et ukeblad. Dejlige tider!

Noen timer senere regnet det igjen. Det har for all del spart meg for krefter i sommer. Det er ikke mye jeg har vannet blomstene der ute. De har det meste fått vann fra oven.

Nå håper jeg på en fin september. Jeg lengter til den dag jeg reiser ned til Tyrkia igjen. Det skal bli så godt med sollys og varme. Jeg blir mye dårligere på vinteren og derfor trenger jeg å reise sørover.
Det er godt å drømme!!! :)     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar