Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

søndag 13. mars 2011

Vi lever sammen med andre.

Vi gleder oss mere, når vi deler med oss av gleden.

Vi sørger når våre kjære sørger.
Vi lider når våre kjære lider.
Så betydningsfulle er vi!
Som vi er og har det påvirker andre.
Så betydningsfulle er vi!
Det vi gjør har betydning.
Det vi ikke gjør har betydning.
Prøv å leve et liv i sannhet!

Sannheten at du er betydningsfull!
Det har betydning for andre såvel som deg selv,
hva du gjør i livet ditt.


Mine tanker går nå til alle Japanere! Det som vi ser på tv, om hva dere går gjennom nå, berør oss i hjertet.
Ordene strekker ikke til, når det er vanskelig å til til seg vidden av det som har skjedd, og som skjer nå. Livet er skjørt og vi minnes på hvor viktig det er å ta være på det som vi har her og nå!
All kjærlighet og varme til dere!

Ønsker alle hjelpearbeidere i Japan styrke og kraft!

Når du redder livet på et menneske er det som om du redder hele verden! Så betydningsfull er du!

Aldri har jorden vært så liten som nå!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til de store katastrofene, for det blir så diffust. Å se bilder på tv og på nettavisene gir meg ingen følelse med det som skjer.

    De personlige historiene er enklere å forholde seg til, kanskje fordi mennesker kjenner seg igjen i andre mennesker?

    SvarSlett
  2. Det er veldig individuelt også, hvordan vi reagerer, tenker jeg.
    Vi bærer med oss mange forskjellige minner og opplevelser.
    På fredagen tenkte jeg på homeopaten min. Han har en sønn som studerer det japanske språket i Tokyo.
    Jeg har møtt mange personer som har vært med om katastrofer, for eksempel tsunami, fengsel i Irak, krigets Bosnia, Auschwitz konsentrasjonleir og så videre.
    Jeg har selv hatt en sjokkopplevelse en gang da jeg var vitne til en barnekidnapping. Hun ble utsatt for et seksualsadistisk mord, og hun levde i tortyrhelvetet noen dager før hun døde. Jeg har følt sjokkopplevelse på kroppen, og sett andre gjennomleve de helvetiskt sterke følelsene som kommer som en konsekvens av det her.
    Japanene går gjennom et helvete, har mistet alt, er sultne?, og står fremdeles ikke på en trygg grunn.
    Når man hører en person fortelle om slike katastrof opplevelser, blir man virkelig berørt, og man får til og med fysiske reaksjoner.
    Kan tenke meg at mange av de som er rammet i Japan når er i sjokktilstand. De store reaksjonene kommer ofte når de er i en tryggere situasjon.

    SvarSlett