Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

fredag 6. februar 2015

Empowerment som metode for å gjøre dagene bedre.

Den her tiden på året er en periode jeg pleier å slite mest, og slik er det også i år. Har kjent på mye nevropatiske smerter og tatt en litt ekstra smertestillende, men ikke bare det. Mangel på sollys gjør at jeg sliter mere.

Jeg hadde ikke brukt lysterapilampa på en tid. Liker å begynne dagen med tente stearinlys, og ettersom det var gråvær ute merket jeg ikke at tiden gikk før jeg så på klokken at det var langt ut på formiddag. Da var det ting jeg måtte gjøre, og siden gikk dagen.

For å snu en nedovergående trend var det flere ting som jeg gjør.
Lysterapilampa er tend fra jeg begynner å spise frokost.
Begynner dagen med en feelgoodfilm på YouTube.
Jeg prøver forskjellige meditasjoner som jeg finner på YouTube.
Leser feelgood bøker.
Begrenser tiden for å høre lytte på eller lese om krig og elende. Leser litt om det for å se hvordan verdensøkonomien forandres.
Skriver ned ting som varmer mitt hjerte, og bruker en stund for å føle hvordan hjertet blir varm. Det er en metode jeg har brukt lenge.
Tar meg tid til å glede meg over de ting jeg er takksam over. Med tiden jeg blir eldre og eldre blir det her tydeligere med innsikten om at livet er begrenset i tid, selv om jeg håper å bli gammel.
Jeg lever nå med innsikten om at det som får meg å må bra, gjør meg sterkere.
Leser om energimedisin som er et stort forskningsområde som vi kommer å få lære mere om.
Lytte ekstra mye på kroppen, i viten om at intuisjonen viser vegen videre.
Intuisjonen er en viktig del i mitt liv og det fortsetter jeg med at slik skal det være.
Intuisjon er en viktig og nødvendig GPS.
Intuisjon sammen med jordnære tanker gir en bredere grunn å stå på.
Intuisjonen handler for meg både om kroppens visdom og åndelighet som opplevelse.
Med intuisjonen kommer magefølelsen om hva som styrker og hva som svekker.
Maten og et stabilt blodsukker er et viktig fokus.
Bio-dophilus kapsler er også viktige. Det skjer så mye spennende forskning på hvordan miljøen i tarmen påvirker oss.
Jeg tar også smertestillende, ettersom smertene er for store for å avledes vekk med å gjøre andre ting.

Det er for meg ikke noe enten eller, men et stort ja takk, begge deler. Når jeg tenker helhetshelse i praksis, da er det å styrke kroppen på mange nivåer.



Jeg tenker over hvordan livet blitt helt forandret flere ganger i mitt liv. Jeg har mange ganger vært helt fornøyd med den veg jeg gikk, men så skjedde det noe nytt. Det er det her som er livet!

Akkurat nå er det en god studie i det å være. Håper det får være slik en stund.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar