Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

lørdag 10. januar 2015

Sann mot seg selv

I den her YouTube filmen gir Raymond Ahlgren om hvor viktig det er å ha kontakt med sitt indre og ikke bare følge strømmen når man tar nye beslutninger i livet.
Når vi er sann mot oss selv står vi tryggere, sterkere og er mere i harmoni med oss selv.
Omvendt skaper vi en indre uro som kan slite oss så mye at vi møter veggen når vi ikke gir oss tid og rum for å få en kontakt med vår indre GPS.
Det gir oss en ny dimensjon i livet når vår gir oss selv mulighet til å tenke over, "vil jeg virkelig det her".
Hva er viktig for meg?
Det kan til og med forandre vår verdensbilde og hvordan vi ser på samfunnet vi lever i.
Hvis jeg er sann mot meg selv, kan vi oppleve oss mere harmoniske og det kan "smitte av" til omgivelsen og det samfunn vi lever i. Alt henger sammen!
Hvis vi er harmoniske og formidler en indre ro, og vi er fler og fler som lever i harmoni og indre fred,  da er det fler og fler som følger etter.
Hvis vi lever i sannhet for oss selv, kan vi gjøre andre valg enn om vi er stresset.
Vi kan leve i tråd med vår natur, og det påvirker vår hverdag og vårt forbruk.
Vi har gjennom vår levemåte i dag mist kontakten med vår natur, og det gjør at fler og fler sliter.
Sanna Ehdin sier en del av den indre stress mange sliter med idag er konsekvenser av industrimaten
vi spiser i vår moderne tid, og jeg tenker vi de nærmeste årene kommer å lære oss mere om det.
Når vi begynner å innse at industrimaten gjør oss sykere, kommer fler og fler søke etter informasjon.
Det kommer å stille nye krav på mange områder.

Jeg prøver her å formidle at den betydning det har å være sann mot oss selv kan ha mye større konsekvenser enn hva vi først tenker på. Det her har stor betydning for de generasjoner som kommer etter oss. Derfor er det viktig å kaste ut janteloven og å gi oss selv rom for å være forskjellige og å se det finns forskjellige veger for oss.
Det kan også være en hjelp til å se hvorfor det er viktig å støtte hverandre i vårt samfunn.
Relasjoner er viktige og gjennom å speile hverandre og støtte hverandre vokser vi som individer og samfunn.
Det er en viktig grunn til at vi alle har en betydning for samfunnet.
Når vi finner vårt plass i livet og finner vår indre ro blir det en kontakt og forbindelse mellom hjerte og hode.

En god balanse mellom hjerte og hode vider oss nye veger bare vi tar oss tid til å lytte.
Jeg snakket med en sykepleier som har meditasjonsgrupper, og hun sa at interessen for meditasjon øker stort.
Intuitivt søker vi oss til det vi trenger!
Det finnes håp!


2 kommentarer: