Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

onsdag 7. mai 2014

En ny frihet.

Jeg begynte på den her bloggen for over en uke siden, men når internett ikke virket her hjemme på en uke så ble det helt stopp. Når jeg begynte å skrive var det sommervarme, noe det ikke er nå.
Det blir tydelig så mye man bruker internett når en ikke har det. Da måtte jeg sende meldekort til NAV på kafe, jeg har kontakt med mye folk på internett, og vi har IP telefon, og derfor hadde vi ikke noen fasttelefon.
Men det er mye annet man kan gjøre.

Vi har hatt underbart fine sommerdager selv om det bare er april. Hvis man ikke må ligge på et mørkt rom på grunn av migrene eller noe annet, trengs det ikke mye for å ha gode dager. Det er aldeles nok med en trappe og la seg bli varm av solen.

Det er underbart å følge med på alt som vokser, se hvilke blomster som overlevd vinteren, og å drømme om hvilke vekster som jeg ønsker å plantere. Når en planter de første stemorsblomsten kan liknes ved en vårritual. Nå legger jeg vinteren bak meg og sommeren er på veg.



Jeg kjøpte et par lamper som har solceller slik at de kan lyse når det er mørkt. Det skal bli spennende å se dem sent på kvelden, hvordan de lyser, om de lyser.
Lys forresten, det har vi godt om nå.


Sommeren er en tid vi er mye utendørs, sammen med hverandre, med sine dyr, eller alene. Det kan være en sund innover refleksjon, eller utadvendt sosialt liv. Vi finner våre veger til indre balanse.


 
En dag når jeg hadde vært på Plantasjen og kjøpt jord, frø, blomsterløker, blomster og blomsterpotter, så følte jeg i bilen hjem en forventningsfull glede. Den gleden føltes litt som når jeg var barn og åpnet gaver på bursdager og jul. Man kan altså få kontakt med liknende følelser når man arbeider i naturen, og å skaper nye ting og situasjoner.
 
Hvis vi tar oss tid til å lytte oppdager vi kanskje noe nytt/gammelt om oss selv.
Wow!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar