Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

torsdag 7. mars 2013

MEandYou - gi et bidrag til ME forskning.

Det er nå det skjer! Lege Maria Gjerpe har tatt initiativet til en pengeinnsamling til ME forskning i Norge, og nå først Rituximabforskningen på Haukeland.
http://www.meyou.no/ finner du kontonumret der du kan sette inn penger til ME-forskningen på Rituximab og ME. Jeg planerer å sette inn et litet bidrag idag, og å forstsette med det i noen måneder. Hvis vi alle gjør det blir det etter hvert en god summe penger. :)

Jeg har de seneste dagene hatt problem med nevropatiske smerter, og derfor har jeg gjort det så enkel for meg når jeg har kopiert fra Marias Metode:

"Det er ikke tro som flytter fjell. Det er det kunnskap som gjør. Jeg har tatt initiativet til å samle inn 7 millioner kroner på 90 dager for å finansiere forskning på ME. Bli med meg.
I april 2012 fikk jeg min første infusjon med Rituximab på Haukeland sykehus, kreftavdelingen. Jeg har fått et nytt liv. Så lenge det varer. For denne medisinen er en medisin man må ha jevnlige infusjoner av, uansett om du har leddgikt, kreft eller, som jeg, ME. Til uken skal jeg til Bergen igjen. Der skal jeg få min siste infusjon med Rituximab. Deretter er det bare å vente.
Nei, hold an – deretter er det bare å fortsette å jobbe på! Jobbe for å få opp mer forskning. Som kanskje kan hjelpe mine medsyke- og meg selv."

"Vil du være med å sørge for et medisinsk gjennombrudd?
Millioner av mennesker lider av sykdommen ME, men i dag finnes det ingen medisiner å behandle dem med. Forskere på Haukeland sykehus i Bergen har oppdaget at en medisin kanskje kan gjøre flere av dem friske. Det var så oppsiktsvekkende at det skapte internasjonale overskrifter i BBC, Der Spiegel og ABC News. Hvis funnene bekreftes, kan tusenvis av pasienter over hele verden få et friskere liv.
Forskerne på Haukeland trenger bare èn studie til for å kunne finne ut om dette er gjennombruddet man har ventet på. 140 ME-syke må prøve ut medisinen i et forskningsprosjekt. Det koster 7 millioner kroner. Men de offentlige myndighetene har sagt nei til å bevilge pengene.
Jeg vil bruke 90 dager fremover der dere alle sammen kan nytte dere av de rammene jeg har laget for å samle inn de pengene som mangler for å starte forskningsstudien.
Den som mener at forskning er viktig for å finne svar; politikere, leger, pasienter, coacher, pårørende, forskere og bedrifter, drar i samme retning, leter rundt seg etter penger, måter å være med på. De ser etter hvordan vi kan invitere andre inn – og de gjør det nå. Ikke neste uke, ikke neste år, men nå.
Dette skal vi gjøre sammen. Litt hver. Men det haster. 90 dager går fort.
140 pasienter. 7 millioner kroner. 90 dager."

Vil du være med å spre den her informasjonen på Facebook? Trykk liker på https://www.facebook.com/MEYOU.no 

Er du på Twitter? Følg https://twitter.com/MEandYouFund


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar