Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

søndag 2. desember 2012

Rituximab og ME, Maria er pilotpasient!

Lege Maria Gjerpe har idag et gledende budskap på sin blogg. Hun har siden 2. april fått 5 Rituximab infusjoner på Haukeland sykehus. Nå har hun hatt bedring på alle ME symptomene og fått et nytt liv!

Hun skriver blant annet:

"Under overvåking av Dr.Fluge, Dr.Mella og sykepleier Helle har jeg fått mine jevnlige doser Rituximab. Da jeg kom inn til avdelingen, måtte jeg hjelpes fra rullestol til seng, jeg klarte ikke svare i hele setninger, jeg lå med solbriller eller blindfold og ørepropper, nedtrukkede gardiner, fikk fysiske smerter om noen var så uheldige å komme borti senga mi – og for å komme meg til avdelingen ble jeg kjørt i tunnelene under sykehuset av portør. Forsmedelig å måtte kapitulere og bli transportert sammen med de 94 år gamle mennene som skulle samme vei, men, pytt. Slik var det. Ikke minst: Jeg måtte ha med meg følge 24 timer/døgnet for å klare turen og alt som hørte med. Det er en verden jeg overhode ikke kjenner meg igjen i i dag og nesten må minnes på eksisterte for bare få måneder siden.

 
Les den spennende fortellingen  her!

Gratulerer Maria! Jeg er så glad for din skyld!
Det her ble en glad, festlig og opplysende 1. advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar