Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

torsdag 20. september 2012

Det Ska Va Gött Å Leva.



Ja, visst skal det være godt å leve. Dagen idag har vært veldig god. På formiddagen mediterte jeg. Deretter tok jeg en sykkeltur til sentrum, og solen lyste over oss alle. Der møtte jeg positive folk som også var glade for at solen lyste sitt ansikte over oss. Følelsen som meditasjonen gav meg forstærktes av det fine været og de glade folkene som jeg møtte i byen. Når jeg er i godt humør møter jeg ofte mye mer hyggelige folk, enn da jeg er i dårlig form. Min utstrålning påverker de personer jeg møter og det er spennende å oppleve. Det er slikt det er for oss alle.
Når jeg kom hjem mediterte jeg en gang til. Deiligt!
Alle har glede av å slappe av, både friske og syke, men det er viktig å finne sin egen metode. Jeg har tidligere arbeidet sammen med fysioterapeuter som har vært spesialisert i basal kroppskjennskap, og psyko-motorisk behandling. De tilpasser metoden til pasienten, alltså riktig metode til riktig pasient.
Noen må stramme opp for å klare å gå på beina, noen annen må slappe av og flate ut.
Jeg har brukt meditasjon og pusteøvelser i flere år. Jeg har også komplettert med akupunktur og osteopati. Begge var veldigt fine metoder for å slappe av og å føle velvære. Det har man glede av både når man er frisk eller syk.
Mmmmm!!!! Det skal være godt å leve!!! <3 p="p"> 

2 kommentarer:

  1. Jeg unner eg slike dager, de er gull verdt:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Bibbi!
      Ja, slike dager unner vi oss! <#

      Slett