Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

mandag 26. september 2011

Nå fryser jeg på armene!

Fo noen uker siden fikk jeg e-mail fra min bror i Skåne, der han sendte med en link til det svenske Idol på tv 4. Da kom jeg ikke inn på linken. Jeg bor jo i utlandet. Det ble litt frustrerende, ja, kanskje mer enn litt. Jeg fortsatte til youtube, men de linkene til Amanda Fondell var det ikke noe lyd på. Jeg har ikke truffet jenta siden hun var 5 år gammel, og nå var hun med på det svenske Idol! De minner jeg hadde av henne var en sjarmerende unge som viste opp sine bøker og leker. Barn gjør ofte det når det er en voksen som lytter på dem. Idag ringte min bror og fortalte at Amanda har gått videre  Idol. Nå prøvde jeg enda en gang og se der. Nå fikk jeg endelig se henne. Før en stemme hun har! Jeg får hønseskinn! Jeg ser familielikheten med begge hennes foreldrer. Smilet etter hun har synget klart er likt hennes mor sitt smil.
Det her synes jeg var veldig modig gjort og med den stemmen, tror jeg hun kommer veldig langt! Dialekten hennes er den samme som jeg hadde når jeg vokste opp.
Hennes mamma og jeg gikk samme klass i skolen. Etter vi sluttet skolen hadde vi mye moro. Etter noen år kom hennes pappa inn i bilden. Vi var på mange hyggelige fester sammen, men sen gikk livet videre på forskjellige hold, som det ofte gjør. Amandas storesøster føddes, sen Amanda selv, og jeg flyttet fra Skåne. Etter jeg flyttet til Norge og veldig snart ble syk, har jeg mistet kontakten med mange. Våre liv går på forskjellige hold. Livet er slikt. Men jeg synes det er veldig koselig å se at det går så bra for Amanda! Heja!
Jeg synes at hun fremdeles er en veldig søt jente . My god! For en stemme! :) Nu håller jag tummarna før dig, Amanda! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar