Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

mandag 12. september 2011

Kontakt med barnet...



"Anna-Lena, Anna-Lena, se her!  Jeg har fått en ny sykkel! Den er kjempefin! Den har hånd brems og gir!"
Det er naboens 6 årige gutt som hinner opp meg når jeg er på veg fra matbutikken. Han er så stolt over sin nye sykkel der han sykler fort, og smiler stort med sykkelhjelm på hodet. "Wow", sier jeg. "Den er kjempefin! Og så fort du sykler! Som en raket!" "Ja," sier gutten",og sykler fort videre. Tenk den glede det kan være med en ny sykkel! Og tenk den glede det er å kunne mestre å sykle fort! Det er en glede som virkelig smitter! Jeg fortsatte dagen med et stort smil! 
Det er også koselig å være en av de voksne som han regner med tar ham på alvor. Det er ikke en selvfølge. Det er et fortroende som skal håndteres vel.
Når han fylte 6 år fortalte han meg i 5 dager i forveg: "Jeg har bursdag på mandag, og jeg ønsker meg et Indiana Jones spill!" Det var klart beskjed. På sin bursdag fikk han et Indiana Jones spill. :)
Det er sunt for oss alle å ha kontakt med  vårt indre barn. Det indre barnet er nysgjerrig, kreativ, humoristisk, jordnær og har kontakt med følelsene. Det er mye vi går gjennom i livet som gjør at vi kan miste kontakten med de sidene hos oss selv.
En som nok ikke har gitt slipp på sitt indre barn er den svenske komikeren Johan Glans. Det er kanskje ikke alle som har så lett å forstå hans Lundaskånska. Han snakker veldig fort. Jeg synes han er veldig morsom.
Kanskje du har noe morsom youtube film som du ler av? Du er velkommen å linke den inn på kommentarfeltet her. Det finns mange grunner til å le, fordi det er en av de godeste medisiner, motkrafter, som jeg kjenner til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar