Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

lørdag 1. januar 2011

Med en varm ønsken om et godt nytt år!

Ditt hjerte
Hvordan oppfatter du hjertet ditt?

Er det tomt?
Hva ønsker du å fylle det med?
Er det kalt og hardt?
Føler du deg ensom?
Tørr du å være kjærlighet?
Er ditt hjerte blodfyldt og varmt?
Du er Kjærlighet!
Ser du det?

Hvordan vi forholder oss, til oss selv og livet, påvirker oss fysisk. Det som vi skaper sammen med andre påvirker oss mer enn vi kan ane.

For to og et halvt år siden var jeg en dag på Karl Johan i Oslo. Jeg bestemte meg for å gi en av de stoffmisbrukere som sitter på Karl Johan og tigger penger, en liten penge. Jeg ville også skape kontakt med den person som jeg gav penger og derfor satte jeg meg på huk og sa: "Ha en god dag!" Samtidlig fikk han en 50-lapp i sitt papirkrus. Fra å ha sett ned i asfalten, så han meg rett inn i øynene og sa flere ganger "Tusen takk". Jeg fikk øyekontakt, og han så glad ut! Oslo ble litt varmere da.

Det er gjennom de små øyenblikkene, de små møtene, som vi gjør livet varmere. Føles livet meningsløst, skaper du selv mening gjennom varme , meningsfylte handlinger. Det er våre tanker som settes ut i handling, som gir ringvirkninger på vannet hos oss selv og i vår omgivning.

Jeg ønsker dere alle et varmt og godt nytt år 2011! Godt Nytt År!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar