Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

onsdag 17. november 2010

Advice from the Heart of a Sufi Master - Let us be together




Råd fra hjertet hos en Sufimester

"Når vi er tilsammen med andre lærer vi oss om oss selv og hverandre. La oss møtes og omgåes og blande oss med hverandre.
Mennesker er likverdige hvor vi enn kommer fra. Det som forener oss, det er kjærligheten. Det finnes ikke noen forskjell mellom mennesker. I møte med dere, møter jeg meg selv og lærer meg av mine mistak. Alle er unike i sitt lys. La oss være oss selv, men allikevel være sammen, som en blomsterbukett. Røde, hvite… forskjellige farge og dufter tilsammen. Gud velsigne dere!
Vi skal finne oss selv. Vi er lost. Lost and found.
Vi kan ikke finne oss selv, hvis vi ikke er lost. Du kan ikke smake søtt, hvis du ikke smaker på det sure. Når vi har lidit, møter vi en sterkere glede.
Det er en tro at det smaker søtt. Det er en tro at det smaker surt.
Vi leter etter hvem som er jeg selv. Hva er sannheten?
Når vi har gått oss vill og finner det søte, så finner vi gleden.
Må gud gi oss inspirasjon til å finne oss selv!"
Det sufistiske islam har en helt annen syn på verden enn hva den fundamentalistiske islam viser opp. Sufisterne har også hatt problemer med fundamentalister.

Sufism handler om det spirituelle aspekten av det menneskelige livet.

For min personlige del ser jeg et håp i et slikt tenkende og assosierer til indianers tenkende i amerika der de tenker at vi alle er beslektet.

We are all one! Dette er en tenkemåte som sprer seg raskt!

Islam har mange ansikter, og det her er en fredlig og spennende gren. Jeg lærer meg gjerne mer av det her. Like gjerne som jeg ønsker å lære meg mer om indianers visdom, buddisters visdom, kristnes og så videre.

Livets smørgåsbord er spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar